Vácott.hu

a Dunakanyar hírgyűjtője
Negyedmilliós perköltséget kell fizetnie egy váci weboldalnak, valótlan állításai miatt

Egy vesztett pertől újabb bírósági elmarasztalásig bukdácsol az a városunk nevét használó weboldal, amelyre hivatkozva már több országos sajtótermék is bizonyítottan valótlan állításokat közölt Vácról – írja a vac.hu.

A Vác Online nevű oldal két hónappal ezelőtt állította azt, hogy Vác polgármesterének „utasítására tilthatták ki a polgári esteket a színházból”. Mivel az önkormányzatnak még hasonló döntése sem volt, azért a valótlan állítás miatt sajtóper indult.

A Budapest Környéki Törvényszék néhány nappal ezelőtt meghozta ítéletét, melyben teljes egészében az önkormányzatnak adott igazat. Emiatt az ítélet jogerőre emelkedéstől számított 15 napon belül a Vác Online nevű weboldalnak a következő helyreigazítási közleményt kell megjelentetnie:
„A vacoline.hu oldalon „Matkovich saját Facebook-bejegyzésével leplezte le önmagát – az ő utasítására tilthatták ki a polgári esteket a színházból” című 2020. augusztus 12-én megjelent cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy Matkovich Ilona Vác Város Önkormányzatának polgármestere bármilyen rendezvényt kitiltott a Váci Dunakanyar Színházból”.

Mint arról már korábban tájékoztatást adtunk, a jelenlegi városvezetést és a polgármestert támadó írások miatt a gondola.hu még pervesztés nélkül, önként tette helyre valótlan állítását egy másik ügyben. Ám a későbbiekben – részben a Vác Online weboldalon közöltekre hivatkozva, részben az ott megjelentek alapján – a hírtv.hu és a Magyar Nemzet online változata, valamint az Origo nevű hírportál, valamint a HírTV Sajtóklub nevű műsora már bírósági döntés alapján lett arra kötelezve, hogy helyreigazítást közöljön.

Ugyanakkor nem a mostani az első pervesztése a Vác Online nevű oldalnak, idén nyáron egy olyan írása miatt marasztalt el jogerősen a Budapest Környéki Törvényszék, melynek hamis tartalmára alapozva az internetes lap a város irányítóit rögtön a címben „Alkalmatlan városvezetés” szóösszetétellel illette.

A legfrissebb elmarasztaló ítélettel újabb dokumentum bizonyítja a Vác Online tájékoztatási színvonalát, ráadásul ebben az ügyben már összesen közel negyedmillió forintos per- és illeték költséget is állnia kell a szerkesztőségnek. A valótlanságot tartalmazó cikket a weboldal főszerkesztője, Hujbert István írta.

(Kép, szöveg: vac.hu)