Vácott.hu

a Dunakanyar hírgyűjtője
Fővárosi Ítélőtábla: hazudott Bayer Zsolt a váci polgármesterről

A Hír TV Sajtóklub című műsorában Bayer Zsolt azt állította, hogy a váci polgármester „éppen azért rúg ki egy kisgyermekes családot az önkormányzati lakásból”, mert a család hölgytagja székely zászlót tartott a kertben, „és hát felszólították, hogy ezt fejezze be, és ő mondta, hogy neki nincs kedve befejezni”. A műsorvezető „kis polgármester asszonynak” nevezve a váci városvezetőt, azt is kijelentette, hogy „most közölték, hogy azonnali felmondás és menjen az utcára egy általános iskolás gyerekkel”.

A lakásbérbeadás és a székely zászló állítólagos kapcsolatáról korábban a Vác Online elnevezésű portál írt – írja a Városháza.

A Hír TV-t a hamis állítás miatt Matkovich Ilona polgármester perelte be a Fővárosi Törvényszéken, amely kötelezte a médiát a valótlan állítások miatt helyreigazító közleményt közzétételére.

A Hír Tv megfellebbezte a döntést, de a másodfokon eljáró Fővárosi Ítélőtábla múlt héten kézbesített ítélete szerint is valótlan az elhangzott állítás. Így Bayer Zsolt műsorában be kell olvasni: „Valótlanul állítottuk, hogy a váci polgármester asszony éppen azért rúgott ki egy kisgyermekes családot az önkormányzati lakásból, mert a családnak a hölgy tagja székely zászlót tartott.”

Az elmúlt időszakban a gondola.hu még pervesztés nélkül, önként tette helyre valótlan állítását egy másik ügyben, ám aztán – részben a Vác Online weboldalon közöltekre hivatkozva, részben az ott megjelentek alapján – a hírtv.hu és a Magyar Nemzet online változata már bírósági döntés alapján lett arra kötelezve, hogy a megadott helyreigazítást megjelentesse.

De nem maradt ki a pervesztések sorából maga a Vác Online sem, amelyet egy olyan írása miatt marasztalt el jogerősen a Budakörnyéki Törvényszék, melynek hamis tartalmára alapozva az internetes lap a város irányítóit rögtön a címben „Alkalmatlan városvezetés” szóösszetétellel illette.

(Forrás: vac.hu, kép: 8600.hu)